Kis lépés a villanyautózás, de nagy lépés a Ttio tulajdonosok számára. Projektünk még 2022-ben kezdődött. A Mitsubishi I-MiEV Peugeot Ion és Citroen C-Zero HV akku upgrade már létezett, és működőképes formában elérhető volt, sokak bánatára, ez tőlünk több mint 15000 Km távolságban, Ausztráliában Brisbane-ben. A rendszer megálmodója, és létrehozója az Ausztrália OZ Electric, élén Greame Manieta-val. Gondoltunk egy nagyot, tegyük elérhetővé ezt a HV akkumulátor upgrade-t Magyarországon, és számos európai ország felhasználói számára. Felvettük a kapcsolatot Graeme-ékkel, és Európában elsőként szerződést kötöttünk. Az upgrade rendszer szállítása kisebb/nagyobb bonyodalmakba ütközött, a HV akkumulátorok tűzveszélyessége miatt, de sikeres tárgyalások és egyeztetések után, …
Az elektromos autók legkényesebb alkatrésze a 12V-os akkumulátor. A tapasztalatok szerint a leggyakrabban ennek a hibája okoz problémákat a használat során.
A problémát a műszerfal alatt található elpárologtató hibája okozta, aminek az orvoslása igen munkaigényes, ugyanis nagyon szét kell bombázni a műszerfalat.
Az Otlander beltér egyik gyenge pontja a 4 kerék hajtás kapcsoló körüli krómozott gyűrű. Most beszereztünk egy nagyobb adagot, így ha a tiéd is kopott már, tudunk adni újat, vagy kérheted a cseréjét.
A gyári ajánlás szerint 5 év vagy 240e km a csereperiódus, de az ügyfelünk fele ennyit futott autójából leeresztett olaj állagából is látszik, hogy érdemes a hajtóműolaj cserét sűrűbben megejteni.
Az ügyfelünk által behozott Nissan Leaf 40-es autó még garanciális lenne, de a kimaradt időszakos szervizelés(ek) miatt, nem érvényes a gyártói garancia.
A külföldről vásárolt, kevesett futott, tényleg szép, és jó állapotú Leaf, út szélén hagyta gazdáját. A tulajdonos elmondása szerint autópályán haladva, minden előjel nélkül megállt az autó.
Ügyfelünk Renault Zoe ZE40-es autója klíma hibával érkezett. A hűtés egyáltalán nem működött, ami nem csak az utasok komfortja miatt fontos, hanem azért is, mert az autó hűti az akkumulátorokat ha szükséges így hosszabbítva meg azok élettartamát.
Ügyfelünk Svájcból hozta el az autóját, hogy megejtsük rajta a szokás Outlander probléma megelőző karbantartásokat (lengéscsillapító porvédő, kipufogó tűzkarika, olajcsere). Persze nem mi voltunk a fő úticélja, hazalátogatott Magyarországra és a környékre, de tudta, hogy a kinti gyári szervízek minőségében, de sokkal jobb árban kapja meg a szükséges javításokat.
Ügyfelünk Győrből keresett meg minket, hogy nézzük át az meghajtó akkumulátor hűtőrendszerét. Gyorsan tudtuk fogadni és átnézni az autót, meg is tudta várni a beavatkozást és indulhatott vissza. Hosszú ideig vélhetően nem lesz problémája a hűtéssel.
VW Passat, nincs Ready! Most mi legyen? A villanyautósok közül sokan tudják, ha nem kapcsolható Ready-be az autó, az rendszerint autómentéssel végződik. Sok esetben segít a 12 V-os akku bebikázása, de mi van ha nagyobb a baj? VW Passat, nincs Ready hibával keresték meg szervizünket. A hibamegállapítás első és legfontosabb része, a hiba körülményeinek pontos leírása. Mi is így tettünk, információt gyűjtöttünk a hiba körülményeiről. Kiderült, hogy a jármű mozgásképtelen, így Laci kollégánk, kiszállt a helyszínre. A diagnosztikai vizsgálat, sporadikus (időnként előforduló) hibát állapított meg, ami jelenleg is fennállt. A hibatörlés átmenetileg üzemképessé tette a járművet, de a hiba minden …
Ez a Peugeot eladás előtti átvizsgálásra érkezett hozzánk. Ügyfelünk szerette volna megismerni a hibrid rendszer állapotát, hogy tájékoztathassa a vevőket. Megállapítottuk, hogy csökkent a hibrid akkumulátor kapacítása, de még nem annyira, hogy feltétlenül szükséges lenne a cseréje. Természetesen megvizsgáltuk lehet-e rentábilisan fejleszteni rajta, de arra jutottunk, hogy az autó értékéhez képest ez túl drága beavatkozás lenne. Mindenkinek ajánljuk eladás elötti átvizsgálás szolgáltatásunkat, tapasztalatunk szerint ez általában megkönnyíti az autó eladását. Viszont ha olyannal keres meg valaki, hogy eladás előtt olcsó megoldást szeretne arra, hogy jobb állapotúnak tünjön az autó, abban nem tudunk segíteni.
A hibrid technológia vitathatatlanul vezető képviselője, a Toyota, de természetesen más gyártók is próbálkoznak a technológiát ellesni, továbbfejleszteni. A Honda is megpróbálta, és 1999-ben előrukkolt az Insight-al. Nikkel-metal hidrid akkumulátorait nem prizmatikus, hanem hengeres, rúd formában gyártotta (a Tesla, mai napig hengeres akkumulátor cellákat használ az autóiban). Bár egy jól sikerült autót alkottak meg a Hondánál, sajnos eljárt az idő az akkumulátor cellái felett. A használat, és a természetes öregedési folyamatok következtében, az akkumulátorok energiatároló képessége folyamatosan csökken. Idővel olyan mértékben veszítenek a kapacitás értékükből, hogy a start-stop funkció nem lesz elérhető, a fékenegia-visszanyerés és motor rásegítés csak kis mértékben …
Ügyfelünk Kona Electric 64 kWh autójára szereltünk vonóhorgot, majd le is vizsgáztattuk az autót. A vonóhorog és a szerelés paraméterei: Sokféle villanyautóra tudunk vonóhorgot vagy kerékpárszállítót szerelni, ha te is szeretnél az autódra, keress elérhetőségeinken!
Időnként találkozunk extra hanyagul végzett munkákkal. Ennél az Outlander PHEV-nél valószínűleg a szituáció szülte a gyors cső hegesztést, ami kifejezetten káros a kipufogórendszerre vonatkoztatva. Ennél a csőnél elmarad a flexibilitás, ami egyéb alkatrészek feszüléséhez, vagy töréséhez vezethet. Természetesen kijavítjuk a hibát, tartós és a gyári technológiával megegyező megoldást alkalmazunk.
Rendszeres vendégei szervízünknek hibrid járművek is. Ügyfelünk átvizsgálásra hozta be az autót. Ellenőriztük a karosszériát, a mechanikus és elektronikus rendszereket, a hibrid akksi állapotát, mindent rendben találtunk. Hibrid autóknál is vállaljuk
Ügyfelünknek többször nehezen indult az autója és fals riasztásokat indított. Tapasztalatunk szerint a régebbi szériákba beszerelt (pl. Cobra, Defa) riasztók már sok esetben inkább gondot okoznak, mint megvédik az autót, így ajánljuk annak a kiszerelését. Sokszor új tulaj nem is tud róla, hogy indításgátló eszköz van az autóban, így többször előfordul, hogy ez okoz autó indítási hibákat. A kiszerelési művelet után az autó minden funkciója kivállóan üzemel, nem fordul elő több fals riasztás vagy “nem indul az autó” probléma a riasztó miatt. Természetesen ha ragaszkodik az ügyfél a riasztóhoz, javítani is tudjuk vagy ajánlhatunk más autóvédelmi megoldást helyette.
A Hyundai Ioniq electric tulajdonosa, töltés hibával kereste meg szervizünket. A leggyakoribb ilyen esetben a reteszelő motor meghibásodása. A hiba gyakorisága okán mi tartunk raktáron ioniq retesz motort így a javítást gyorsan és korrekt áron el tudtuk végezni.
A Green Power Garage fontosnak tartja a szakmai tudás átadását, ezért segítjük a szakképzést. Palla Kálmán kollégánk Alternatív hajtástechnika gyakorlati oktatás tantárgy oktatója, a fotók az utolsó órák egyikén készültek.
A Green Power Garage fontosnak tartja a szakmai tudás átadását, ezért segítjük a szakképzést. Palla Kálmán kollégánk Alternatív hajtástechnika gyakorlati oktatás tantárgy oktatója, a fotók az utolsó órák egyikén készültek.
Jelenleg 2020 utáni donor autókból származó gyári akkumulátor pakkokat építünk be az elhasználódott helyére, ami nagyobb kapacitású (12 kWh helyett 13,8 kWh), mint az első szériás autók eredeti akkumulátora.
Egy Citroen C-Zero autóban az AC oldali töltés nem működött. A töltő csatlakozó és az OBC közötti kábel már valamikor javítva volt. (Sajnos szakszerűtlenül.)A szakszerűtlen javítás következtében, elektromos kontakt nem volt megfelelő, ami melegedéshez vezetett.
Fűtés (nem fűtés) javítás Mistubitshi Outlander PHEV-n. Mindenféle fűtési és légkondicionálási hibát tudunk orvosolni. Minden alkatrész van raktáron a régifajta elektromos kazántól (nagyon ritka), elektromos vízpumpáig. Egyedi javítási technológiát fejlesztettünk ki amivel hatékonyan tudjuk javítani az Outlander fűtési rendszerét.
Kisütött a nap jön a meleg, melegszenek az akkumlátorok. Nagyon fontos az akkumulátor hűtése, extrém esetben képes letiltani az autót. Akár 30% avultat egy nyári szezonban a nagy akkumulátorból ha nincs hűtés. A Green Power Garage hivatalos klíma szerviz is, a klíma javítások a napi rutin részét képezik, a sok más tevékenység mellet.
Kimentünk egy kedves ügyfelünkhöz aki egy érdekes hibajavításra hívott minket. Ha a baloldali ülést mozgatja, mozog a jobb oldali tükör, de az ülés áll. Ha a jobb tükröt mozgatja akkor jól működik a jobb tükör.
Csináltunk a héten egy HV akkumlátor upgrade-et a DBCAM eredménye minket is meglepett 107.6% lett. Természetesen, ha már nálunk volt az autó egyéb szerviz munkákat is elvégeztünk, Pl tűzkarika, első lengőkar szilent, kormányösszekötő gömbfej csere.
Telefonon kerestek meg azzal, hogy egy mozgássérült szállító autóban nem megy a fűtőmotor így fáznak benne. Kimentünk a helyszínre a Korányi kórházba, hogy megvizsgáljuk a problémát. A sofőrnek az egyik szervízben azt mondták, le kell venni a műszerfalat, hogy ki lehessen venni a fűtő ventilátor motort, amit csak több hét után tudnak vállalni. A helyszínen hamar kiderült, hogy a ventilátor motornak nincs semmi baja, viszont az előtét ellenállásnál szét van égve egy csatlakozó és egy kábel.