
Green Power Garage 2024
A hibrid technológia vitathatatlanul vezető képviselője, a Toyota, de természetesen más gyártók is próbálkoznak a technológiát ellesni, továbbfejleszteni. A Honda is megpróbálta, és 1999-ben előrukkolt az Insight-al.
Nikkel-metal hidrid akkumulátorait nem prizmatikus, hanem hengeres, rúd formában gyártotta (a Tesla, mai napig hengeres akkumulátor cellákat használ az autóiban).
Bár egy jól sikerült autót alkottak meg a Hondánál, sajnos eljárt az idő az akkumulátor cellái felett. A használat, és a természetes öregedési folyamatok következtében, az akkumulátorok energiatároló képessége folyamatosan csökken.
Idővel olyan mértékben veszítenek a kapacitás értékükből, hogy a start-stop funkció nem lesz elérhető, a fékenegia-visszanyerés és motor rásegítés csak kis mértékben lesz érezhető és ezeknek a funkcióknak a gyenge működése miatt, megnő az üzemanyag fogyasztás.
Hogyan tudjuk a fenti problémákat kiküszöbölni?
A régi Honda új szívet, vagyis új akkumulátor telepet kap.
Egy általános autószerelő műhelyében próbálkoztak azzal, hogy életre keltsék a jármű HV akkumulátorait, de elmondásuk szerint irreálisan drága volt az akkumulátorcellák beszerzési ára, így nem valósult meg a projekt.
Eltelt több mint egy év a fenti eset óta, és megkerestek minket, hogy életre tudnánk-e kelteni egy Honda Insight akkumulátor telepét.
Kihívásnak tartottuk, hisz nem mindennapi autóról volt szó, így igent mondtunk.
A cellák pontos beazonosításához szétszedtük és bevizsgáltuk a meghajtó akkumulátort, majd megkerestük az akkumulátor beszállító partnereinket. Találunk egy forrást ahol jó minőségű és reális árú akkumulátort sikerült rendelnünk. Ráadásul ez a partner más márkákhoz is tud hibrid akkumulátort szállítani, így ez a projekt egyben a beszerzési forrásunk minőségellenőrzésévé is vált.
Megrendeltük az akkumulátor modulokat, ami három hét alatt légi szállítással meg is érkezett.
A nagy kérdés, hogy mit vettünk?
Kíváncsiak voltunk rá, így következett a tesztelés. Tudni szerettük volna, hogy a gyártó àltal megadott értékeket tudják-e a modulok.
Regisztráltuk, és lajstromba vettük a modulokat, ezután kezdődött a teszt. Néhány napos ellenörzés után kiderült, hogy minden modul tudta a gyártó által ígért teljesítményt, sőt kicsit többet is. A feszültség, és kapacitás értékek is egyformák voltak.
Beszeereltük az új cellákat, és lefuttatunk egy gyors alap tesztelést az autón:
Felhívtuk az ügyfél figyelmét, hogy a használat során, időszakosan elkenőrizni szeretnék az akkumulátor és a meghajtási rendszer paramétereit .Ezért időnként méréseket fogunk végezni a tapasztalatszerzés céljából, valamint megfigyeljük a fogyasztás alakulását is.
Az első visszajelzést már az átadás estéjén megkaptuk: „Az autó eddig hibátlan, egészen más érzés mint bármikor. Viszont úgy tűnik az akkut lemeríteni egy elég nagy feladat. „
Várjuk megkereséseteket, ha hasonló segítségre van szükségetek. Az elterjedtebb típusokat rutinosan javítjuk, de nem rettenünk meg ritkább, kis példányszámú autótipusoktól sem.