Honda Insight – Meghajtó akkumulátor csere

A hibrid technológia vitathatatlanul vezető képviselője, a Toyota, de természetesen más gyártók is próbálkoznak a technológiát ellesni, továbbfejleszteni. A Honda is megpróbálta, és 1999-ben előrukkolt az Insight-al.

Nikkel-metal hidrid akkumulátorait nem prizmatikus, hanem hengeres, rúd formában gyártotta (a Tesla, mai napig hengeres akkumulátor cellákat használ az autóiban).

Bár egy jól sikerült autót alkottak meg a Hondánál, sajnos eljárt az idő az akkumulátor cellái felett. A használat, és a természetes öregedési folyamatok következtében, az akkumulátorok energiatároló képessége folyamatosan csökken.

Idővel olyan mértékben veszítenek a kapacitás értékükből, hogy a start-stop funkció nem lesz elérhető, a fékenegia-visszanyerés és motor rásegítés csak kis mértékben lesz érezhető és ezeknek a funkcióknak a gyenge működése miatt, megnő az üzemanyag fogyasztás.

Hogyan tudjuk a fenti problémákat kiküszöbölni?

A régi Honda új szívet, vagyis új akkumulátor telepet kap.

Egy általános autószerelő műhelyében próbálkoztak azzal, hogy életre keltsék a jármű HV akkumulátorait, de elmondásuk szerint irreálisan drága volt az akkumulátorcellák beszerzési ára, így nem valósult meg a projekt.

Eltelt több mint egy év a fenti eset óta, és megkerestek minket, hogy életre tudnánk-e kelteni egy Honda Insight akkumulátor telepét.

Kihívásnak tartottuk, hisz nem mindennapi autóról volt szó, így igent mondtunk.

A cellák pontos beazonosításához szétszedtük és bevizsgáltuk a meghajtó akkumulátort, majd megkerestük az akkumulátor beszállító partnereinket. Találunk egy forrást ahol jó minőségű és reális árú akkumulátort sikerült rendelnünk. Ráadásul ez a partner más márkákhoz is tud hibrid akkumulátort szállítani, így ez a projekt egyben a beszerzési forrásunk minőségellenőrzésévé is vált.

Megrendeltük az akkumulátor modulokat, ami három hét alatt légi szállítással meg is érkezett.

A nagy kérdés, hogy mit vettünk?

Kíváncsiak voltunk rá, így következett a tesztelés. Tudni szerettük volna, hogy a gyártó àltal megadott értékeket tudják-e a modulok.

Regisztráltuk, és lajstromba vettük a modulokat, ezután kezdődött a teszt. Néhány napos ellenörzés után kiderült, hogy minden modul tudta a gyártó által ígért teljesítményt, sőt kicsit többet is. A feszültség, és kapacitás értékek is egyformák voltak.

Beszeereltük az új cellákat, és lefuttatunk egy gyors alap tesztelést az autón:

  • A belső égésű motort indítja a HV rendszer. Az IMA (Integrated Motor Assistant) rendszer működik, nem jelez hibát.
  • A start-stop funkció tökéletesen működik
  • A regeneratív fékezés, hatékonyan működik
  • A belsőégésű motorrásegítés, érezhetően segíti a haladást.
  • Az akku töltöttségjelző szintje folyamatosan magas szintet mutat.

Felhívtuk az ügyfél figyelmét, hogy a használat során, időszakosan elkenőrizni szeretnék az akkumulátor és a meghajtási rendszer paramétereit .Ezért időnként méréseket fogunk végezni a tapasztalatszerzés céljából, valamint megfigyeljük a fogyasztás alakulását is.

Az első visszajelzést már az átadás estéjén megkaptuk: „Az autó eddig hibátlan, egészen más érzés mint bármikor. Viszont úgy tűnik az akkut lemeríteni egy elég nagy feladat. „

Várjuk megkereséseteket, ha hasonló segítségre van szükségetek. Az elterjedtebb típusokat rutinosan javítjuk, de nem rettenünk meg ritkább, kis példányszámú autótipusoktól sem.

Categories:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük