VW Passat GTE meghajtó akkumulátor javítás

0 Comments

VW Passat, nincs Ready! Most mi legyen?

A villanyautósok közül sokan tudják, ha nem kapcsolható Ready-be az autó, az rendszerint autómentéssel végződik. Sok esetben segít a 12 V-os akku bebikázása, de mi van ha nagyobb a baj? VW Passat, nincs Ready hibával keresték meg szervizünket. A hibamegállapítás első és legfontosabb része, a hiba körülményeinek pontos leírása. Mi is így tettünk, információt gyűjtöttünk a hiba körülményeiről. Kiderült, hogy a jármű mozgásképtelen, így Laci kollégánk, kiszállt a helyszínre.

A diagnosztikai vizsgálat, sporadikus (időnként előforduló) hibát állapított meg, ami jelenleg is fennállt. A hibatörlés átmenetileg üzemképessé tette a járművet, de a hiba minden egyes indítás után újra előjöhet. Javasoltuk, hogy mihamarabb saját lábán kerüljön az autó szervizbe, mert ha újra nem lesz Ready, jöhet az autómentő.

Ügyfelünk nem várta meg az extra költségeket, és felkért minket a hiba mihamarabbi kijavítására. Részletesebb diagnosztika, és élőadat vizsgálat után, kiderült, hogy az akkumulátor házon belüli elektromos alkatrészek egyikével van baj. Szakszerű feszültségmentesítés után levettük a HV akkumulátort, majd megbontottuk a fedelét. A mérések nem mutattak ki fennálló hibát, de a tárolt adatokból látszott, hogy sűrün előjön a hibakód.

A komplett elektronikai egység cseréje több mint 500.000 forint lenne de a mi elvünk az, hogy javítsuk meg a hibás alkatrészeket a csere helyett, így olcsóbb és környezettudatosabb is a jármű életrekeltése.

Az elektronikai egységben feltártuk a hibár okozó alkatrészt és helyettesítettük egy másik teljesen megegyező típussal, így az alkatrész költségek, a tizedére csökkentek, a javítási díjak meg nem emelkedtek ehez mérhető mértékben.

Az akkumulátortelep működésének az ellenőrzése és összeszerelése után, következett a visszaszerelés az autóba.

A munka végeztével a szokásos szigetelés ellenállás vizsgálatot is elvégeztük. Ez nélkülözhetetlen, mivel a mai HV rendszerrel szerelt autók feszültsége, olykor eléri a 350-400 Voltot, vagy néha többet is. (lásd KIA EV6 800 Volt) Ez a vizsgálat bizonyítja, hogy a HV feszültség nem jut ki a karosszériára, így nem érhet senkit életveszélyes áramütés.

Két nap munka, egy kevés alkatrész költség eredménye egy újabb működő autó.

Categories:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük